آنلاین پخش

در حال بارگذاری

07132341111 (30خط)

اپلیکیشن چیست و چگونه می توان با اپلیکیشن ها به کسب درآمد پرداخت؟

بازگشت
1397/6/26

اپلیکیشن چیست و چگونه می توان با اپلیکیشن ها به کسب درآمد پرداخت؟

اپلیکیشن چیست و چگونه می توان با اپلیکیشن ها به کسب درآمد پرداخت؟


امروزه که استفاده از تبلت و گوشی‌های هوشمند  در حال افزایش است حتماً لغت اپلیکیشن را زیاد شنیده اید. اپلیکیشن (Application) شکل دیگری از نرم‌افزار کامپیوتری می باشد که برای مورد استفاده قرارگرفتن کاربر نهایی (End-User) به وجود آمده است.
بیشتر نرم‌افزارهایی که همه روزه مورد استفاده ی ما قرار می گیرد جز اپلیکیشن ها محسوب می شوند. البته نرم‌افزارهای پایه ی سیستم مانند سیستم عامل و یا زبان‌های برنامه نویسی اپلیکیشن نمی باشند. همچنین برنامه هایی که نرم افزار ها با آن ها تولید می شوند و یا توسط آن ها اجرا می شوند خود اپلیکیشن نیستند.
برای مثال برنامه ی اکسل، وورد، فتوشاپ، گوگل کروم، فایرفاکس و یا بازی‌های کامپیوتری همگی اپلیکیشن هستند.
برنامه های تبلت و گوشی‌های هوشمند نیز اپلیکیشن محسوب می شوند. آن چه مسلم است این است که با وجود اینکه اپلیکیشن ها هم در کامپیوتر ها و هم در دستگاه های قابل حمل استفاده می شوند. اما  لغت "اپلیکیشن" یا به اختصار App بیشتر از لغت "نرم‌افزار" برای برنامه های موبایلی استفاده می شود.  به نوعی اپلیکیشن یعنی همان نرم افزار کاربردی که برای کاربران طراحی شده است.
دستگاه های خریداران محصولات شرکت اپل دارای سیستم عامل iOS هستند، آن ها باید از سرویس App Store شرکت اپل برای دانلود اپ برروی دستگاه خود استفاده کنند. App Store منبع و فروشگاهی است که اپ های سیستم عامل آی او اس را در اختیار کاربران قرار می دهد. در App Store اپل چند صد هزار نرم افزار برای آی‌پد، آی‌فون و آی‌پاد تاچ قرار داده شده است.
شرکت های گوگل، نوکیا و مایکروسافت هم سرویس‌های مشابهی برای فروش نرم افزار برای کاربران دستگاه‌های خود در نظر گرفته اند.
سیستم عامل اندروید نیز سیستم عاملی است که در برخی دیگر از دستگاه های قابل حمل قرار گرفته است و به نرم افزارهای تحت سیستم عامل اندروید اپ اندرویدی گفته می شود. در ایران مرجع دانلود اپلیکیشن های اندرویدی سایت و اپ بازار می باشد.
توسعه دهندگان اپلیکیشن های موبایل در ایران که به دو دسته عمده ی اندروید و آی او اس تقسیم می شوند در چند سال اخیر اپ های جالب و خلاقانه ای را روانه ی بازار داخلی نموده اند.


چگونه می توان با اپلیکیشن ها به کسب درآمد پرداخت؟


برخی از این نرم افزارها بسیار مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته و صاحبان آن ها توانسته اند درامدهای بسیار بالایی را از طریق مخاطبان خود به دست آورند.
کسب در آمد از طریق نرم افزار ها از چندین طریق ممکن می باشد. توسعه دهنده ای با توجه به سفارشی که از کارفرمای خود داشته نرم افزاری را برای او طراحی کرده و دستمزد دریافت می نماید. بنابراین حق امتیاز اپ تماما متعلق به کارفرما بوده و او می تواند از این نرم افزار با توجه به اهداف خود بهره برداری کند. این اهداف ممکن است برای مثال ساماندهی پرداخت اقساط یک صندوق قرض الحسنه بوده و یا یک اپ بازی قابل فروش در بازار باشد.
روش دیگر برای کسب درآمد از اپ به فروش رساندن آن می باشد. برخی از اپ ها با قیمت مشخصی در اپ استورهای داخلی و خارجی به فروش می رسند. که با توجه به تعداد نصب آن ها می توان میزان درآمد ان ها را بررسی نمود. برخی از نرم افزارها نیز به صورت رایگان برای دانلود قرار داده می شوند و این نرم افزارها درصورتی که مفید و کاربردی باشند و یا سرگرم کننده و جالب تعداد نصب بالایی خواهند داشت. بنابراین صاحب امتیاز می تواند با استفاده از تبلیغات در این برنامه ها به کسب درآمد برسد. برخی از نرم افزار ها نیز دارای پرداخت درون برنامه ای هستند به نوعی که کاربر درصورت نیاز به بخش خاصی از برنامه باید هزینه هایی را جداگانه پرداخت کند.

مقالات مرتبط

دیدگاه ها

آنلاین پخش OnlinePakhsh.com 07132341111 (۳۰ خط) Info Email