آنلاین پخش

در حال بارگذاری

07132341111 (30خط)

اپلیکیشن موفق چه ویژگی هایی دارد؟

بازگشت

اپلیکیشن موفق چه ویژگی هایی دارد؟

در این مقاله به این موضوع می پردازیم که یک اپلیکیشن موفق دارای چه ویژگی ها و خصوصیاتی می باشد و به این شکل به گونه ای می توانید موجب سنجش میزان کیفیت اپلیکیشن های خود شوید.


معیارهای اپلیکیشن موفق :


مجهز بودن به دو نسخه  iOS و اندروید
در ساخت اپلیکیشن رعایت این نکته یعنی شما تعداد بسیار زیادی از دستگاه های هوشمند و سیل عظیمی از کاربران احتمالی را پوشش داده اید . بهتر است دقت داشته باشید  که پلتفرم هایی  برای این منظور مانند ReactNative  ، فون گپ و NativeScript-  وجود دارند که به راحتی این کار را با هزینه ی کم برای شما انجام می دهند.



سادگی در کاربری


در ایجاد اپلیکیشن،  رابط کاربری مهم ترین اصل در بهبود عملکرد اپلیکیشن و ایجاد رابط دوستانه میان برنامه موبایل با کاربران آن است. اگر کاربر بتواند به سادگی در اپلیکیشن شما به خواسته هایش برسد ، نیازی ندارد تا به سراغ اپ های مشابه برود، بنابراین مجذوب اپلیکیشن شما خواهد شد. در طراحی پلتفرم رابط کاربری ساخت اپلیکیشن خود حواستان به سادگی و سهل‌الوصول بودن امور برای کاربران باشد. سادگی در طراحی یکی از مهم ترین ویژگی های اپلیکیشن موفق است.



دارای عملکرد بالا


اپ موفق برای اجرا زمان زیادی صرف نخواسته و موجب انتظار کشیدن کاربران نمی شود دارای کارایی بالا بوده و این شرایط یعنی سرعت و کارایی در تمامی مراحل اجرای اپلیکیشن قابل تضمین است.



گوگل آنالیتیکس


روشی آسان برای بررسی عملکرد اپ شما  گوگل آنالیتیکس است .
گوگل آنالیتیکس ابزاری تحلیل‌گر بوده که قادر است اطلاعات بسیار دقیقی  پیرامون میزان مراجعه ها ، ترافیک ورودی و ... را برای شما روشن سازد. این اطلاعات نیز به شما کمک می کند تا راه کارهایی برای بهبود عملکرد و رشد اپلیکیشن خود بدست آورید و ابزار بسیار خوبی برای سنجش کار شما می باشد.
با گوگل آنالیتیکس می توانید به این اطلاعات دسترسی پیدا نمایید:


متوسط زمان استفاده از اپلیکیشن
کدام مطالب بیشتر برای کاربران جذابیت دارد
تعداد بازدید کنندگان اپ
کدام صفحات بیشتر مورد توجه هستند
و …



دارای امنیت بالا


برای  ساخت یک اپلیکیشن که قرار است در آن داده های محرمانه ای وارد شود این ویژگی بسیار ضروری است. به طور مثال نرم افزار هایی که اطلاعات حساب های بانکی فرد را ذخیره می نمایند.



نظرسنجی


تعامل با کاربران باعث بهبود و رشد اپلیکیشن شما می شود یکی از ویژگی های اپلیکیشن موفق این است که با کاربر در تعامل بوده و قسمتی برای درج نظرات آن ها داشته باشد. به این شکل کمبودها برطرف گشته و رضایت کاربران را به همراه دارد.



ویژگی جستجو


در صورتی که اپلیکیشن شما دارای فیلتر های مختلف بوده و کاربر امکان دسترسی ساده به صفحه و اطلاعات مورد نظر خود باشد مجذوب اپلیکیشن شما می شود و به نوعی این ویزگی از اتلاف وقت جلوگیری می نماید.



آفلاین بودن


همه ی افراد در تمامی زمان ها به اینترنت دسترسی ندارند بنابراین کافی است نرم افزار شما در حالت آفلاین نیز پاسخ گوی نیاز کاربران خود باشد. برای مثال این ویژگی در اپلیکیشن ویز موجب محبوبیت آن نسبت به سایر اپ های نقشه شده است.



آپدیت منظم


این ویزگی تأثیر بسیار زیادی در رشد نرم افزار شما خواهد داشت، مخصوصاً اگر اپ شما دارای مجله است باید حتماً بروزرسانی و آپدیت منظم برای مجله صورت گیرد. همچنین با بروزرسانی باعث رفع مشکلات اپلیکیشن خود شده و آام آرام نواقص آن را برطرف نمایید.

مقالات مرتبط

دیدگاه ها

آنلاین پخش OnlinePakhsh.com 07132341111 (۳۰ خط) Info Email